دانش بازاریابی در ایران به گفته محققین
دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳ ب.ظ
دانش بازاریابی در ایران
دکتر مهدی خادمی و همکاران، پژوهشی در دانشگاه شهید بهشتی در ارتباط با جایگاه و سطح کیفی دانش بازاریابی در ایران انجام دادهاند. در این پژوهش تمامی مقالههای با محوریت بازاریابی (۲۴۷ مقاله) که در طول دهه ۸۰ در مجلههای علمی پژوهشی کشور منتشرشده را با رویکرد تحلیل محتوی مطالعه و تحلیل شدهاست. نتایج پژوهش نشان میدهد علیرغم رشد کمّی قابلتوجه مقالات بازاریابی در ایران از زوایای مختلف جهتگیری توسعه علمیِ این رشته ناموزون بودهاست. بازتولید مکانیکی دانش، فقدان نوآوری در روش و چارچوب نظری، عدم انباشت مؤثر یافتهها و دور ماندن از پرسشهای نوین بازاریابی از دیگر یافتههای این پژوهش در تحلیل محتوای مقالههای بازاریابی در این دوره است.
- ۹۷/۰۷/۲۳