Marketing@.com

در صدر تمام عوامل تأثیرگذار بر استانداردهای زندگی جامعه بازاریابی قرار دارد.

Marketing@.com

در صدر تمام عوامل تأثیرگذار بر استانداردهای زندگی جامعه بازاریابی قرار دارد.

شرکت هرمی

يكشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۳۱ ب.ظ

 هرمی چیست؟

فروش هرمی چیست؟
تاریخ:سوم خرداد 1394 ساعت 15:25   |   کد : 2212

قانون‌گذاران در گوشه و کنار دنیا، فروش هرمی را ممنوع اعلام کرده‌اند. شاید جمله‌بندی و عباراتی که آن‌ها در دستورالعمل‌ها، مقالات، بیانیه‌ها و قوانین و مقررات به‌کاربرده‌اند متفاوت باشد اما همه آن‌ها یک مفهوم را مدنظر دارند.

ایران هشدار-فروش هرمی یک نوع کلاه‌برداری است. این نوع فروش مکانیزمی است که در آن راهبرانی که سرمایه‌گذاری یا دادوستد در طرح را عهده‌دار هستند با یک تصاعد هندسی از طریق پرداخت‌هایی که افراد جذب‌شده به چنین طرح‌هایی انجام می‌دهند، خود را توانمند کرده و به ثروت هنگفتی دست پیدا می‌کنند.
طرح‌های فریبنده دیگری نیز مشابه با طرح فروش هرمی وجود دارد که در محاکم قضایی بین‌المللی با عنوان نامه‌های زنجیره‌ای، فروش زنجیره‌ای، بازی‌های پول و شرط‌ بندی سرمایه‌گذاری شرح داده‌ شده است.
قانون‌گذاران در گوشه و کنار دنیا، فروش هرمی را ممنوع اعلام کرده‌اند. شاید جمله‌بندی و عباراتی که آن‌ها در دستورالعمل‌ها، مقالات، بیانیه‌ها و قوانین و مقررات به‌کاربرده‌اند متفاوت باشد اما همه آن‌ها یک مفهوم را مدنظر دارند: یک طرح هرمی، طرحی است که در آن افراد مبلغ ورودی را به این امید که فرصت کسب منفعت (که می‌تواند پول یا امتیاز باشد) در آینده به دست بیاورند، پرداخت می‌کنند. این درآمدی که آنان انتظارش را دارند از معرفی مشارکت‌کنندگان جدید به طرح به‌جای فروش محصولات به مصرف‌کنندگان، به دست می‌آید.
درواقع پاداش‌های تعیین‌شده در طرح از اضافه شدن اعضا جدید و سرمایه‌های آنان به دست می‌آید، نه از طریق فروش و توزیع محصولات واقعی به اشخاصی که آن را مصرف می‌کنند. دادوستد کالا و خدمات اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه در اصل بازتوزیع ثروت از ورودی‌های جدید به راهبران صورت می‌گیرد. در این طرح هیچ‌گونه فعالیت بازرگانی قانونی صورت نمی‌گیرد.
  • ابولفضل امیری ابراهیم محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی