Marketing@.com

در صدر تمام عوامل تأثیرگذار بر استانداردهای زندگی جامعه بازاریابی قرار دارد.

Marketing@.com

در صدر تمام عوامل تأثیرگذار بر استانداردهای زندگی جامعه بازاریابی قرار دارد.

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است


نقش تبلیغات در بازاریابی

یکی از روشهای شناساندن و معرفی کالا یا محصول به مصرف کننده نهایی، اطلاع رسانی از طریق تبلیغات می باشد. در صورتی که تبلیغات درست و بجا باشد می تواند موجب رونق تجارت و افزایش سطح کیفی کالا نیز باشد.

وب‌سایت پنجره خلاقیت - سحر داوری فرد: یکی از روشهای شناساندن و معرفی کالا یا محصول به مصرف کننده نهایی، اطلاع رسانی از طریق تبلیغات می باشد. در صورتی که تبلیغات درست و بجا باشد می تواند موجب رونق تجارت و افزایش سطح کیفی کالا نیز باشد.


امروزه تبلیغات یکی از پرقدرت ترین ابزارهای مدیریتی در بازاریابی است و هنوز هم هستند شرکتهایی که سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام میدهند. در واقع تبلیغات وسیله ایست جهت تسریع در حرکت کالا از نقطه تولید به مصرف. در این موضوع سعی شده کوتاه به انواع تبلیغات، هدف تبلیغات و روشهای موثر در تبلیغات پرداخته شود.


تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

  

صحبت کردن درباره اهمیت تبلیغات و بازاریابی چیزی جز اتلاف وقت نیست!! چرا که هر محصول یا ارائه خدماتی بدون مخاطب محکوم به شکست است و جلب مخاطب در گرو داشتن تبلیغات و بازاریابی است. تبلیغات و بازاریابی مؤثر، کلید موفقیت تجاری یک کسب و کار است. این دو مفهوم در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و سازمان‌ها و افراد هوشمند، همواره به این مهم توجه ویژه‎ای دارند. به کمک تبلیغات، یک محصول یا خدمت، توسط روش‌های گوناگون چاپی و آنلاین به طیف وسیعی از مردم معرفی می‌گردد و با استفاده از بازاریابی، افراد به انتخاب محصول یا خدمت یک شرکت تشویق می‌شوند. شناخت مخاطب و تعیین شیوه درست تبلیغات، سرمایه گذاری بر روی مشتریان قدیمی و کسب مشتریان جدید، پشتیبانی خدمات و حفظ رضایت مشتریان از اقداماتی است که در بازاریابی یک محصول باید در نظر گرفت.


تبلیغات آنلاین در برابر تبلیغات سنتی



دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 32 ثانیه 

چیست؟

بازاریابی حضوری

بازاریابی حضوری یک نوع بازاریابی مستقیم است که بیشتر به منظور معرفی یک محصول و یا موارد وابسته به آنها، توسط یک فرد انسانی با هدف جلب سفارش و یا معرفی صرف، صورت می پذیرد.

حرفۀ بازاریابی حضوری یکی از زیربخشهای ترویج فروش (Promotion) تلقی می شود و بیشتر در خصوص محصولات که نیاز به توزیع مویرگی و جلب سفارشات پرحجم دارند به کار گرفته می شود. بنابراین ممکن است که یک شرکت به تناسب نوع محصول و خدماتی که ارائه می کند، هیچگاه نیاز به عمل بازاریابی حضوری نداشته باشد.

امروزه در بسیاری از شرکتها به علت رواج ابزارهای ارتباطی سریع و آسان، حرفۀ بازاریابی حضوری کاربرد بسیار اندکی دارد ولیکن در ایران ما بنا به دلایل متعدد، حرفۀ بازاریابی حضوری همچنان جزو مشاغل پر کاربرد است.

بازاریابی حضوری، حرفه ای است که می تواند شروع خوبی برای گام نهادن به دنیای بازاریابی تلقی شود. در حرفۀ بازاریابی حضوری بیشتر از افرادی استفاده می شود که انرژی، قدرت انتقالی، قدرت ایجاد اعتماد، بیان مناسب و از سخت کوشی بالا برخوردار باشند.

براساس آنچه که گفته شد، بازاریابی حضوری دو هدف کلی را تعقیب می کند:۱٫ معرفی ۲٫ جلب سفارش

یک کارشناس فروش  در واقع یک کاتالوگ انسانی است. او یک معرف هوشمند و صاحب توانایی است. او کسی است که می داند چه چیزی را به چه کسانی بگوید تا بتواند در امر فروش محصول  سازمان خود، نقش خود را ایفاء کند.

چند نکته که شما را به یکفروشنده حرفه ای تبدیل میکند

– سعی کنین استارت مکالمه رو طوری شروع کنین که از مشتری بخواین در مورد شما و محصولاتتون به چه اطلاعاتی نیاز داره.

– در صورت توهین مشتری به خدمات و محصولات شما، خونسردی خودتون رو حفظ کنین. قطعا دلیلی دارین که مشتری رو قانع کنه. همچنین از مشتریتون دلیل قانع کننده بخواهید.

– با دیگر همکاران و کارمندان همیشه هماهنگ باشین. ضد و نقیض میان حرفای شما و همکاراتون پیش مشتری جلوه خوبی نداره.

– طول مکالمه با مشتری رو زیاد نکنین. مکالمه زیاد مشتری رو خسته میکنه.

– اگه احساس میکنین گوینده و سخنران خوبی نیستین، به هیج وجه به سراغ فروش و بازاریابی نرین و این کار رو به عهده بازاریاب هاتون بذارید.

– سعی کنین هنگام پرزنت، ارزش های کاری مشتریتون رو پیدا کنین تا راحتر بتونین به چیزی که میخواد برسین.

– از جملات تبلیغی اغراق آمیز مثل “ما بهترینیم” جدا اجتناب کنید.

– همه سوالات مشتری رو مستقیم و شفاف جواب بدین.

– هنگام پرزنت مشتری سعی کنین که با هیجان و با اعتماد به نفس کامل حرف بزنین.

– اگه برای سوال مشتری جوابی ندارین، لطفا جواب رو حدس نزنین.

– قبل پرزنت مشتری جدید سعی کنین اطلاعاتی در مورد اون از جاهای مختلف بدست بیارین.

– لطفا همه واقعیت ها در مورد محصول و سرویستون رو ارائه بدین. هیچ محصول و سرویسی بی عیب و نقص نیست.

– مشتری رو با پیشنهاد های گوناگون گیج نکنین. در هر پرزنتیشن سعی کنین فقط یک محصول یا خدمات رو معرفی کنین.

– بهترین بازاریاب و مارکتینگ منیجر شهر رو انتخاب کنین و با هر قیمتی اونو استخدام کنین.

– بابت سرویس و خدماتتون، قیمت های توهمی و پرت ندین. مشتری از قیمت بازار و کیفیت کار شما خبر داره.

– با همکارتون در مقابل مشتری بحث و جدال نکنید.

– هیچ وقت در مقابل مشتری سیگار نکشین. حتی با اجازه اون.

– برای تداوم فروش محصولات و خدماتتون، سیستم ارتباط با مشتری یا اختصارا CRM رو راه اندازی کنید.

– از دادن تخفیف های هنگفت به مشتری جدا خودداری کنین. با این کار باعث میشین که مشتری فکر کنه شما کلاه بردار هستین.

– اگر نقدینگی شرکت با رکود و فروش هم کم شد، سرمایه باقیمانده رو تو حساب بانکیتون حبس نکنین. ادامه حیات فروش شما به تبلیغاتتون بستگی داره.

– اگر درصد فروش محصولاتتون یا سرویستون پایین اومد، دنبال عوامل حاشیه ای مثل قیمت یا رقیب نگردین. مهمترین عامل در فروش تبلیغات هستش.

– فکر نکنم از شرکت کوکاکولا یا پپسی تو جهان شناخته شده‌ تر داشته باشیم! اما هنوز هزینه های هنگفتی رو بابت تبلیغات میپردازن.

– هیچ وقت به مشتری های همیشگی و قدیمی اکتفا نکنین و دنبال مشتری جدید باشین.

– بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد شرکت های بلوچیپ (مثل نستله) و بزرگ (مثل مپنا) از حفظ مشتریان قبلیه.

– مهمترین قانون فروش: هرگز رقیب رو نکوبید!

– به جای تخفیف سعی کنید پوئن بدید. اگر تخفیف میدید حتمن پوئن بگیرید و اگر تخفیف میدید طوری باشه که مشتری بگه واووو تخفیف گرفتم!

– اگر مشتری میگه محصول گرونه ینی داره میگه محصول ارزش نداره. پس ارزش محصول رو بالا ببرید و قیمت رو کم نکنید.

– قراداد رو اول جلسه رو میز نگذارید. این ینی اومدم پولتو بگیرم و آدما از اینکه پولشون رو بگیرن خوششون نمیاد.

– هیچوقت قرارداد خالی دست مشتری ندید حتمن فیلد های قرارداد رو پر کنید و بهش بدید.

– حواستون باشه در حین مذاکره ۴۰ ثانیه وجود داره که مشتری آمادس به شما بله بگه اگر میسش کنید فروش رو باختید.

– باید بایینگ سیگنال ها رو تشخیص بدید تابتونید ۴۰ ثانیه رو تشخیص بدید و قرارداد رو ببندید.


بیزینس پلن چیست و چگونه می‌توان آن را طراحی کرد؟

توسط سارا شهیدی  آخرین به‌روزرسانی فروردین ۹۶ زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

استارتاپ

 ۹

 اشتراک‌گذاری

اگر برای شروع کسب‌وکارتان با کسی مشورت کنید ممکن است به شما توصیه کند: «اول بیزینس پلن کارت را طراحی کن.» اما بیزینس پلن چیست؟ بیزینس پلن که آن را به «طرح کسب‌وکار» ترجمه می‌کنند به منظور کمک به شما برای رسیدن به اهداف کسب‌وکارتان طراحی می‌شود. وقتی طرح کسب‌وکار را به صورت شفاف و متقاعد‌کننده تنظیم کنید، در هر مرحله از کار تمرکزتان را برای رسیدن به اهداف فردی و مالی هدایت خواهد کرد. یک بیزینس پلن خوب همچنین می‌تواند افراد و سازمان‌هایی مانند بانک‌ها را به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شما ترغیب کند. در این نوشته طی سه بخش کلی به این سؤال جواب می‌دهیم که بیزینس پلن چیست .

شرکت های هرمی که سالها قبل با گلدکوئیست سرمایه بسیاری...
شرکت های هرمی که سالها قبل با گلدکوئیست سرمایه بسیاری... به گزارش مهر برگزاری جلسات شرکت های هرمی این روزها... سال پیش بود که تب شرکتهای هرمی و خرید و... ضرر حال هم همین شرکتهای هرمی دوباره در اقتصاد ایران...


بازاریابی شبکه ای یا «نت ورک مارکتینگ» نوعی شیوه فروش است که یک کمپانی محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه می فروشد و مشتری ها پس از خرید می توانند برای این محصولات بازاریابی کند و سود ببرند.

برترین مجله اینترنتی ایران

کسب و کار: وزارت بازرگانی 13 سال پیش بازاریابی شبکه ای را قانونی اعلام کرد و با ابلاغ قوانین و مقررات فعالیت در بازاریابی شبکه ای، مرز بین این فعالیت را با فعالیت های هرمی مشخص کرد. بازاریابی شبکه ای یا «نت ورک مارکتینگ» نوعی شیوه فروش است که یک کمپانی محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه می فروشد و مشتری ها پس از خرید می توانند برای این محصولات بازاریابی کند و سود ببرند.

بیشتر افراد در برخورد با واژه «بازاریابی شبکه ای» فکر می کنند که بازاریابی شبکه ای یعنی چیزی مشکل گلدکوئست، و گلدکوئست هم یعنی بازاریابی شبکه ای! علت این موضوع سابقه دیرینه ای است که ما در فرهنگ شنیداری و عمدتا بدون مطالعه خودداریم. حتما شما هم این را شنیده اید که در زمان هایی نه چندان دور، عمده کالاهایی که برای اولین بار به کشور وارد می شدند و مورد استفاده عموم قرار می گرفتند، به نوعی نام تجاری خود را بین مردم جا می انداختند که انگار تنها کالای تولید شده از آن نوع، فقط همان مارک تجاری بوده است و بس! 

 هرمی چیست؟

فروش هرمی چیست؟
تاریخ:سوم خرداد 1394 ساعت 15:25   |   کد : 2212

قانون‌گذاران در گوشه و کنار دنیا، فروش هرمی را ممنوع اعلام کرده‌اند. شاید جمله‌بندی و عباراتی که آن‌ها در دستورالعمل‌ها، مقالات، بیانیه‌ها و قوانین و مقررات به‌کاربرده‌اند متفاوت باشد اما همه آن‌ها یک مفهوم را مدنظر دارند.

ایران هشدار-فروش هرمی یک نوع کلاه‌برداری است. این نوع فروش مکانیزمی است که در آن راهبرانی که سرمایه‌گذاری یا دادوستد در طرح را عهده‌دار هستند با یک تصاعد هندسی از طریق پرداخت‌هایی که افراد جذب‌شده به چنین طرح‌هایی انجام می‌دهند، خود را توانمند کرده و به ثروت هنگفتی دست پیدا می‌کنند.
طرح‌های فریبنده دیگری نیز مشابه با طرح فروش هرمی وجود دارد که در محاکم قضایی بین‌المللی با عنوان نامه‌های زنجیره‌ای، فروش زنجیره‌ای، بازی‌های پول و شرط‌ بندی سرمایه‌گذاری شرح داده‌ شده است.
قانون‌گذاران در گوشه و کنار دنیا، فروش هرمی را ممنوع اعلام کرده‌اند. شاید جمله‌بندی و عباراتی که آن‌ها در دستورالعمل‌ها، مقالات، بیانیه‌ها و قوانین و مقررات به‌کاربرده‌اند متفاوت باشد اما همه آن‌ها یک مفهوم را مدنظر دارند: یک طرح هرمی، طرحی است که در آن افراد مبلغ ورودی را به این امید که فرصت کسب منفعت (که می‌تواند پول یا امتیاز باشد) در آینده به دست بیاورند، پرداخت می‌کنند. این درآمدی که آنان انتظارش را دارند از معرفی مشارکت‌کنندگان جدید به طرح به‌جای فروش محصولات به مصرف‌کنندگان، به دست می‌آید.
درواقع پاداش‌های تعیین‌شده در طرح از اضافه شدن اعضا جدید و سرمایه‌های آنان به دست می‌آید، نه از طریق فروش و توزیع محصولات واقعی به اشخاصی که آن را مصرف می‌کنند. دادوستد کالا و خدمات اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه در اصل بازتوزیع ثروت از ورودی‌های جدید به راهبران صورت می‌گیرد. در این طرح هیچ‌گونه فعالیت بازرگانی قانونی صورت نمی‌گیرد.

چند سوال مهم قبل از پیوستن به شرکت های بازاریابی شبکه ای

چند سوال مهم قبل از پیوستن به شرکت های بازاریابی شبکه ای
تاریخ:بیست و سوم تیر 1394 ساعت 00:00   |   کد : 737

باید بدانید که در این کسب و کار نیز مانند هر کسب و کار دیگر برای دست یابی به موفقیت نیاز به فاکتورهای خاصی می باشد. برخی از عوامل موفقیت در این حرفه اکتسابی بوده و برخی بر اساس کار مداوم و کسب تجربه به دست می آیند.

ایران هشدار- با توجه به اعطای مجوز بازاریابی شبکه ای به 12 شرکت توسط وزارت صنعت معدن و تجارت، این تجارت ( بازاریابی شبکه ای) در کشور ما رو به رشد می باشد و شرکت ها برای جذب بازاریابان تبلیغات وسیعی را آغاز نموده اند. برخی از شرکتها در تبلیغات خود به موفقیت صد در صدی در بازاریابی شبکه ای اشاره کرده اند، اما باید بدانید که در این کسب و کار نیز مانند هر کسب و کار دیگر برای دست یابی به موفقیت نیاز به فاکتورهای خاصی می باشد. برخی از عوامل موفقیت در این حرفه اکتسابی بوده و برخی بر اساس کار مداوم و کسب تجربه به دست می آیند.

در اینجا قصد داریم از شما درخواست نماییم که قبل از پیوستن به این شرکت ها با طرح چند سؤال ساده توانایی خود را به عنوان یک بازاریاب موفق بسنجید و بعد از این که از توانایی خود مطمئن شدید نسبت به آغاز فعالیت خود در این حرفه اقدام نمایید :